Möödunud nädalal pidasime sarikapidu Tiskres sügisel avatavas kaubanduskeskuses, mis toob Harku valda juurde 4800 m2 värsket poepinda. Lõviosa sellest hakkab kasutama Prisma Peremarket, kes avab seal oma teise supermarketi formaadis kaupluse.
Prisma Eesti maajuhi Teemu Kilpiä sõnul on Tiskre Prisma avamine osa Prisma Peremarketi laienemisplaanidest. „Meil on hea meel uute poodide rajamisega pakkuda tööd nii ehitajatele kui seal töötama asuvatele inimestele. Tiskre Prisma avamine on osa Prisma Peremarketi lähiaastate laienemisplaanidest nii kaupluste arvu kasvatamisel kui klientidele pakutava Prisma püsivalt soodsa hinnataseme ning kvaliteetse ja laia tootevaliku osas,” ütles Tiskre kaubanduskeskuse sarikapeol Teemu Kilpiä, kellele esitasime siinse loo tarvis hulga küsimusi, mis võiks huvitada iga poekülastajat üle Eesti.

Uute kaupluste avamine on alati kuum teema, mis puudutab igaüht, kes just õhust ja armastusest ei ela. Kuidas üldse leitakse uuele kauplusele sobiv asukoht? Mida selle juures jälgitakse?
Uue kaupluse asukoha valimisel on kõige olulisem võimalike klientide hulk selles piirkonnas ja muidugi ka täpne asukoht ja krundi paiknemine liiklusvoo suhtes. Seetõttu hoiame silma peal meid huvitavate piirkondade arendustegevustel. Üks asi on väiksemad kohad, kuhu läheme esimest korda, aga ka Tallinnas uurime erilise tähelepanuga neid piirkondi, kus Prisma poodi veel pole. Hea näide on praegu ehitamisel olev Tiskre Prisma, mis asub kasvavate elamurajoonite lähedal (Harku, Tiskreoja, Tabasalu). Samas sõidavad väga paljud sealt ka läbi ja Prismast saab Tiskre elamurajooni elanikele väga mugav jalutuskäigu kaugusel olev lähipood.

Kui hoone on valmis ja kaupluseruumid poepidajale üle antud, siis kui kiiresti tavaliselt kauplus n-ö valmis tehakse?
Meie eesmärk on hoone ehituse valmides kauplus võimalikult kiiresti valmis teha. Ruu¬mide kättesaamisest läheb poeuste avamiseni klientidele umbes 2–3 kuud. Sel aastal avatavate Linnamäe Prisma ja Tiskre Prisma hooned saame kätte juuni alguses. Siis saame ka alustada nende poodide sisustamisega, aga ettevalmistused selleks käivad tegelikult juba mõnda aega. Koostatud on müügisaalide plaanid, nii põhjaplaan kui ka visuaalne plaan, kus riiulimoodulid on profileeritud, et oleks võimalik alustada sortimendikujundust ja näiteks Linnamäe Prismal on olemas juba ka juht. Tahame, et need uued Prisma supermarketid saaksime klientidele avada suve lõpus või sügise alguses.

Üheksast olemasolevast Prismast kaheksa on hüpermarketid, neist Rocca al Mare Prisma lausa Eesti suurim hüpermarket üldse. 2019. aastal avati vanalinna veerel esimene Prisma supermarket. Ka järgmised uued Prismad saavad olema just supermarketid. Kuidas erinevad tulevased super¬marketid senistest hüpermarketi¬test? Mida seal vähem on?
Supermarketite sortiment kujundadakse ruumi mahutavuse järgi nii nagu hüpermarketis – mida suurem pood, seda suurem sortiment. Peamine supermarketi ja hüpermarketi vahe on tööstuskaubale antud pinna suurus ja sellest tulenevalt ka tööstuskauba valik. Supermarketites on tööstuskaup valitud igapäevaste vajaduste järgi ning selle valik on selgelt väiksem kui hüpermarketites. Ka toidukaupade osas saame supermarketis pakkuda küll väiksemat, kuid siiski just antud piirkonna klientuurile orienteeritud tootevalikut. Meie uued poed, mida avame uutes linnades, võimaldavad toidukaupade osas ka piirkondlikku tootevalikut teha.
Supermarketis on tavakassasid vähem, aga loomulikult on seal hübriid- ja iseteeninduskassad. Lisaks täiendab kliendi ostmise ja maksmise mugavaid lahendusi kasutusele võetud PrismaEkspress.
Kokkuvõttes on supermarket pigem mugav, kompaktne pood esmatarvilike ostude tegemiseks. Hüpermarket aga peaks võimaldama kõik-ostud-ühest-kohast suuremaid poeskäike.

Kas Prisma plaanib laieneda lisaks Tartule ja Narvale ka mujale Eestis?
Jah, oleme põhimõtteliselt huvitatud igast Eesti linnast, kus elanike arv toetab poe avamist. Oleme hetkel määratlenud, et kõik linnad, kus on üle 8000 elaniku, on Prisma jaoks väljakutset pakkuvad. Loomulikult peame silmas ka konkurentsiolukorda ja kinnisvara saadavust, aga teeme kõik, et Prisma muutuks asukoha mõttes igaühele kättesaadavamaks ostukohaks.

Ühes Prismaga kuulub meie emafirmasse S-Grupp Eestis ka Original Sokos Hotel Viru. Soomes on S-Grupi omanduses lisaks sealsetele Prismadele ja teistele jaekaubandusettevõtetele veel kümneid hotelle. Kas praegune pandeemia, mis ka S-Grupi hotelliäri räsib, on ka Prisma laienemisplaanidesse muudatusi toonud?
Eesti Prisma laienemisplaanid ei ole viimase aasta jooksul oluliselt muutunud. Suurema kontserni eelis on, et kui mõndadel grupi valdkondadel on raskemad ajad, on teistel võimalus kasvada ja sellega gruppi tervikuna tasakaalus hoida. S-Grupp tegi eelmisel aastal päris hea tulemuse sõltumata sellest, et üks tegevusaladest oli koroonakriisi tõttu raskustes. Nii et vaatame lootusrikkalt tulevikku ja peame laienemisplaane edasi!


Prisma blogi küsimustele vastas Prisma Peremarketite Eesti maajuht Teemu Kilpiä

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *