Loeme autosid, arvame sõnu, mängime maastikubingot… Siit blogiartiklist leiad soovitusi mängude osas, millega kulgeb kogu pere autosõit mõnusamalt.


Arva ära, milline auto vastu tuleb. Iga mängija valib ühe automargi või värvi. Iga kord, kui mängija näeb oma marki või värvi autot, saab ta punkti. Võitja on see, kes saab esimesena 10 punkti. Mängida võib ka numbrimärkidega: igaüks valib ühe numbri, punkti saab numbrimärgi viimase numbri järgi.


Mitu autot? Arvake, mitu autot teatud vahemaa või aja jooksul vastu tuleb, näiteks 10 minutiga. Võitja on see, kes arvas kõige lähemale.


Numbrimärkidest laused. Moodustage vastutulevate autode numbrimärkide tähtedest lauseid, näiteks GKN = gorilla kogus nööpe.


Laeva last. Leppige kokku mõni täht ja teema, näiteks s-tähega algavad loomad. Esimene mängija ütleb „Laeva last on siilid,“ järgmine mõtleb välja mõne muu s-tähega algava looma. Kui mängijal ei tule pähe ühtki looma, jääb ta mängust välja.


Tähestikumäng. Leppige kokku teema, näiteks tüdrukute nimed, poiste nimed, linnad, loomad, bändid või filmid. Esimene mängija ütleb a-tähega algava sõna, järgmine b-tähega algava ja nii edasi kuni tähestiku lõpuni. Mängida võib ka a-tähega nii kaua, kuni mängijad leiavad sellega algavaid sõnu ja alles siis liigutakse tähestikus edasi.


Omadussõnade lugu. Mängu ettevalmistuseks kirjuta lühike lugu või vali mõni juturaamatust. Jäta loost välja kõik omadussõnad, kuid märgi nende kohad. Küsi reisikaaslastelt omadussõnu ja lisa need loos märgitud kohtadesse. Loe lugu ette. Ootamatud sõnaühendid võivad kõigile nalja teha!


Jätka lugu. Mõelge välja oma lugu, nii et igaüks jätkab lugu ühe lausega. Võib mängida ka nii, et kaasas on paberilehtedele kirjutatud sõnu (mõelge ise välja või kasutage Aliase kaarte) ja igaüks peab oma lauses alati kasutama üht paberilehel olevat sõna.


Liitsõnajada. Mängus peab välja mõtlema uue liitsõna, mis sisaldab eelmise liitsõna lõpuosa, näiteks: „reisimäng – mängulaud – lauanõud.“ Võib mängida ka nii, et mõtled välja sõnu, mis algavad selle tähega, millega eelmine sõna lõpeb, näiteks: „ananass – suvi – ilus“.


Riimid. Mängijad alustavad kordamööda lauseid, mille teised peavad lõpetama, näiteks: „Poisil on seljas mantel, tüdrukul on käes …“ Teised peavad välja mõtlema sõna, mis läheks riimi (hantel).


Mis loom see on? Üks mängijatest valib mõttes mõne looma, kuid ei ütle teistele. Teised peavad küsides ära arvama, mis loomaga on tegemist. Küsimustele peab saama vastata kas jah või ei. Mängida saab ka näiteks tuntud inimeste või muinasjututegelastega.


Muusikažürii. Andke autoraadiost tulevatele lugudele hinnanguid ja punkte nagu muusikasaate zürii.


Muusikaviktoriin. Püüdke võimalikult kiiresti ära tunda autoraadios algava loo nimi ja esitaja.


Arva, mida ümisen. Mängijad ümisevad kordamööda mõnd tuttavat lugu, sõnu ei tohi kasutada. Teised peavad arvama, mis looga on tegemist.


Millises laulus on see sõna? Üks mängijatest ütleb sõna ja teised peavad ära arvama, mis laulus see sõna esineb. See, kes esimesena laulu ära arvab, hakkab seda lugu laulma. Kui keegi laulu välja ei mõtle, ütleb mängija teise sõna, mis laulus järgmisena tuleb. Nii jätkatakse seni, kuni õige laul on ära arvatud.


Maastikubingo. Tehke oma bingoruudustik enne sõitu paberilehtedele valmis. Ruudustikku kirjutage asju, mida võib autosõidul näha: lehm, sild, veoauto, sinine maja, lipuvarras, hääletaja ja nii edasi. Kui keegi märkab midagi, mis on ruudustikus kirjas, tuleb see valjusti välja hüüda – see, kes esimesena hüüdis, võib selle oma ruudustikule märkida. Kui mängija saab täis horisontaal-, vertikaal- või diagonaaljoone, saab ta bingo.


Kas mäletad, mida nägid? Valige üks mängijatest küsijaks. Vaadake paari minuti jooksul autoakende ees mööduvat maastikku. Seejärel esitab küsija kaks küsimust, näiteks: Mis värvi ait oli paremal pool, põllu ääres? Mis oli kirjas teeviidal? Mitmest autost me möödusime? Õige vastuse eest saab punkti.


Kes on kõige kauem vait? Mängu kaotab see, kes esimesena räägib. See mäng meeldib eriti vanematele!


Mida pakkida kaasa autoreisi meelelahutuseks?
• mängukaarte
• reisimänge
• audioraamatuid
• tahvelarvuti või nutitelefon
• viktoriiniküsimusi
• sõnu sõnaseletusmängu jaoks
• ristsõnu
• pliiatsit ja ruudulist paberit trips-traps-trulli jaoks
• värvi- või tegelusraamatuid
• noote või laulikuid laulmiseks
• koomikseid
• muusikat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *