Prisma Peremarket on Eestis tegutsenud alates 2000. aastast ning tuntud oma laia tootevaliku ja soodsate hindade poolest. Kuid Prisma ei ole ainult koht, kust saab soodsalt sisseoste teha – see on ka ettevõte, mis panustab aktiivselt keskkonna hoidmisele ja vastutustundlikule ettevõtlusele.
Prisma Peremarket kuulub S-Gruppi, mis tegutseb nii Soomes kui ka Eestis ning annab tööd enam kui 40 000 inimesele. S-Grupp on seadnud endale kõrged kliimaeesmärgid, mille kohaselt vähendatakse aastaks 2030 oma kliimaheitmeid 90% võrra võrreldes 2015. aastaga.
Prisma järgib S-Grupi vastutustundlikkuse põhimõtteid ja on võtnud kasutusele mitmeid keskkonnasõbralikke lahendusi. Näiteks kasutame kauplustes energiasäästlikke lahendusi ja roheenergiat ning keskkonnasõbralikke CO2 baasil töötavaid külmseadmeid. Prisma eesmärk on olla oma tegevustes süsinikuneutraalne aastaks 2025, mis tähendab, et seome õhust rohkem süsinikku kui sinna paiskame.
Panustame aktiivselt toiduraiskamise vähendamisse. Vähendame toidukadu täpsustatud tellimusprognooside ja automaattellimuste abil ning pakume viimase säilivuskuupäevaga toodetele päeva alguses -30% ja alates kella 20-st juba -60% allahindlust. Lisaks annetame igapäevaselt toitu Eesti Toidupangale ja toetame teisi toiduabi vajajaid.
Prisma toetab ka ringmajanduse arendamist, pakkudes klientidele võimalusi kasutatud patareide ja väikeelektroonika ning taara tagastamiseks, samuti on mitme Prisma juures Uuskasutuskeskuse kasutatud rõivaste kogumispunkt. 2023. aastal alustasime koostööd GreenDice’iga, et korraldada keskkonnasõbralikku tehnikaringlust. Nii tekkis meil esmakordselt võimalus jälgida IT-seadmete elukaart ja mõõta tehnika korduvkasutust.
Vahetades seadmeid välja kindla tsükli järel, suuname kvaliteetsed IT-vahendid korduvkasutusse ja loome sellega tavatarbijale võimaluse valida odava tehnika asemel kauakestvamaid seadmeid. GreenDice aitab meil läbipaistvalt mõõta ja raporteerida seadmete kasutusse jõudmist.
Prisma omabrändid – taskukohased ja vastutustundlikud
Pakume klientidele mitmeid soodsa hinnatasemega omabrände, nagu näiteks Änglamark, mille tootesarja kuuluvad keskkonnasõbralikud ja vastutustundlikult toodetud tooted. Kaubamärgi eesmärk on muuta kvaliteetsed keskkonna- ja allergiasõbralikud tooted läbi taskukohase hinna kõigile kättesaadavaks. Änglamark annab võimaluse teha teadlikke valikuid ilma, et peaks järele andma maitses või kvaliteedis.
Änglamarki tootevalikusse kuulub nii toiduaineid, hügieenitooteid, kodupuhastusvahendeid kui ka mähkmeid. Kõik Änglamarki tooted on tunnustatud ka jätkusuutlikkuse sertifikaadiga, nii et võid olla kindel, et teed tõeliselt hea ja keskkonnasõbraliku valiku. Änglamarki hügieeni- ja kodupuhastustooted on tähistatud ka Põhjamaade keskkonnamärgisega – luigemärgisega.
Samuti on meie eesmärk, et kõik Prismades müüdavad rõivad, kuid eriti lasteriided, on õiglaselt toodetud ja jätavad keskkonnale võimalikult väikese jalajälje. 2025. aasta lõpuks soovime omabrändirõivastes (House, Ciraf, Luode12, WKLY) ning imporditud riietes ja tekstiilides kasutada üksnes kestlikult toodetud puuvilla, lähtudes õiglase kaubanduse põhimõtetest.
Oktoobris tähistame ökomärgise kuud
Oktoobris tähistame koos Eesti Keskkonnaagentuuriga Euroopa Liidu ökomärgise kuud. Seetõttu pöörame nii oma poodides kui ka infokanalites rohkem tähelepanu ökomärgistele. Septembris viisime Norstati abil läbi 1 000 vastajaga uuringu, millest selgus, et kõige tuntumad öko-/keskkonnamärgised on Energy Star, Ökotex, Põhjamaade luigemärgis ja Euroopa Liidu ökomärgis, ent pea pooled 18 − 74aastastest Eesti elanikest ei ole nimetatud märgistest üldse kuulnud.
Samal ajal selgus tulemusest, et 52% 18 − 74aastastest elanikest eelistab mõnikord või alati ökomärgisega tooteid tavatoodetele, mis viitab sellele, et need, kes on ökomärgistega tuttavad, ostavad neid hea meelega. Ökomärgisega tooteid eelistatakse pesu- ja puhastusvahendite, keha-/juuksehooldustoodete ning kosmeetika puhul. Kõige vähem jälgitakse keskkonnahoidlikkust rõivaste/jalanõude ja elektroonika puhul.
Prisma Peremarket ja S-Grupp teevad kõik selleks, et muuta meie ühiskond ja keskkond paremaks paigaks, kus elada. Koos oma klientide, töötajate ja partneritega püüame saavutada kestlikku ja vastutustundlikku tulevikku, kus igaühel on võimalus teha teadlikke ja keskkonnasõbralikke valikuid.